شرکت سجاده نقش

شرکت سجاده نقش

فروشگاه آنلاین شرکت سجاده نقش کاشان، تولید کننده و فروشنده مستقیم انواع فرش های سجاده ای و فرش مخصوص مسجد در طرحها و رنگهای مختلف
شرکت سجاده نقش

شرکت سجاده نقش

فروشگاه آنلاین شرکت سجاده نقش کاشان، تولید کننده و فروشنده مستقیم انواع فرش های سجاده ای و فرش مخصوص مسجد در طرحها و رنگهای مختلف

زیباترین و با شکوه ترین مساجد دنیا

زیباترین و با شکوه ترین مساجد دنیا

زیباترین و با شکوه ترین مساجد دنیا

همان طور که می دانید، مساجد یکی از قدیمی ترین عبادتگاه های مسلمانان از صدر اسلام تاکنون بوده است.

در این مقاله می خواهیم به 8 مسجد باشکوه و زیبا در دنیا که عموما در کشورهای مسلمان وجود دارند اشاره کنیم.این مساجد در  کشورهایی مانند مالزی، ترکیه، عربستان و .. هستند. که هر ساله میزبان گردشگران مسلمان و غیر مسلمانان زیادی در سراسر دنیا می باشند. 

 

   مساجد باشکوه و زیبا در خاورمیانه و آسیا


  1- مسجد سلطان احمد در ترکیه:

مسجد سلطان احمد در استانبول

یکی از جاذبه های استانبول مسجد سلطان احمد است که در میدانی به همین نام قرار گرفته است.

این مسجد یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که به علت وجود کاشی های آبی رنگ در طراحی داخلی به مسجد آبی شهرت دارد.هرچند که در حال حاضر رنگ آبی کاشی ها قابل دیدن نیست.

مسجد سلطان احمد  دارای 6 مناره بلند با چندین گنبد کوچک و بزرگ است. و البته تنها مسجد 6 مناره استانبول می باشد.

مسجد آبی در ترکیه

البته در روایتی دیگر علت نام گذاری آن به نام مسجد آبی را ملوانانی بیان می کنند که در دریای مرمره از کشتی های خود انعکاس آب را بر روی مسجد می دیدند. و به همین دلیل نیز آن را مسجد آبی نام نهادند.

مسجد آبی طی سالهای 1609 تا 1619 به دستور سلطان احمد اول بنا شد. و به همین دلیل پس از مرگ وی مسجد را مسجد سلطان احمد نامیدند.وی در همین مسجد دفن شده است.

برای ورود به این مسجد خانم ها(حتی غیر مسلمانان و گردشگران) باید لباسهای پوشیده و حجاب داشته باشند.

   2- مسجد سلطان عمر علی سیف الدین:

مسجد سلطان عمر علی سیف الدین

این مسجد به‌ عنوان یکی از مساجد تماشایی آسیا و جاذبه توریستی محسوب می‌شود.مسجد سلطان عمر سیف الدین توسط دهکده آبی کامپونگ آیر محاصره شده که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

برونئی کشوری کوچک و مسلمان با حدود 500 هزار جمعیت در جنوب شرقی آسیا می باشد. که این مسجد زیبا و با شکوه در میان مردم برونئی نشان اختصاصی کشورشان می باشد.

معماری این مسجد مخلوطی از معماری اسلامی و ایتالیایی است. و توسط یک معمار ایتالیایی طراحی شده است و 9 میلیون دلار هزینه ی ساخت آن شده است.

این مسجد توسط تعداد زیادی درخت و باغ گل محاصره شده که در اسلام نشان و تفسیری از بهشت است.تمام بنای مسجد سلطان عمرعلی سیف‌الدین حس و حالی عرفانی را در وجود شما زنده خواهد کرد.


   3-مسجد شیخ زاید در امارات :

مسجد شیخ زاید ابوظبی

این مسجد که بعد از مسجدالحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ دنیاست، یکی از زیباترین جاذبه شهر ابوظبی و رتبه دوم در سایت تریپ ادوایزر است.نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده است. که بنیان گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده است.

گفته شده که فرش سبز رنگ بزرگی که در این مسجد وجود دارد بزرگترین فرش جهان است که چندهزار مترمربع متراژ دارد. و توسط یک ایرانی (علی خلیقی) طراحی شده و توسط چند صد بافنده ایرانی بافته شده است.

این مسجد بعد از بیست سال ساخت و ساز در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. گنجایش مسجد، ۴۰ هزار نمازگزار است .


   4-مسجد النبی در مدینه:

مسجد النبی در مدینه

مسجد النبی یا حرم محمد بن عبدالله ، همچنین مسجدی نبوی یا مسجد پیغمبر، مسجد تاریخی مدینه است که در شرق شهر مدینه در کشور عربستان سعودی بنا شده است.این مسجد را پیامبر اسلام در سال نخست هجری و در نخستین روزهای ورود به مدینه به دست خود و به همراهی مهاجرین و انصار ساخت.آرامگاه پیامبر اسلام،که در منزل او واقع بود، پس از توسعه مسجد در آن قرار گرفت.این مسجد از معروف ترین مساجد مسلمانان و از مهمترین زیارتگاههایشان به شمار می آید.

یکی از نکاتی که اولین بار با آن در مسجدالنبی روبرو می شویم، تاکید و وسواس زیاد بر رعایت نظم صفوف در هنگام ادای نماز می باشد.

از صدر اسلام تا کنون، این مسجد 11 بار بدست دولت عربستان مورد بازسازی و توسعه قرار گرفته است، اما آنچه که از این بنای مقدس تاکنون به شکل سنتی باقی مانده، بخش داخلی مسجد، به نام مسجد روضه است.


   5-مسجد الحرام در مکه :

مسجد الحرام در مکه

کعبه، خانه مکعب شکل مشهوری است که میان مسجدالحرام در شهر مکه قرار دارد.

این مسجد مکانی مقدس است که قبله گاه مسلمانان نیز محسوب می شود. چرا که در قرآن به‌عنوان اولین خانه‌ای که برای عبادت بشریت ساخته‌شده است، نام‌گذاری شده است. خداوند ورود مشرکان را به این مکان مقدس حرام و ممنوع فرموده است به همین دلیل به این مسجد مسجد الحرام می گویند.

بنا بر آموزه های دین اسلام هر موجودی که وارد مسجد الحرام می شود ایمن است و نباید به آن آسیبی وارد شود.

   مساجد باشکوه و زیبا در مالزی

  6-مسجد جامع پوتراجایا در مالزی:

مسجد جامع پوتراجایا در مالزی

از قشنگ ترین و مدرن ترین مساجد دنیا مسجد پوتراجایا در مالزی است که هنرهای فراوانی در ساخت آن بکار رفته است. شیشه های رنگی، خطاطی های زیبا، مقرنس های هنرمندانه، رنگ آمیزی صورتی و ... از جمله علتهای معروفیت و زیبایی این مسجد می باشد.

این مسجد زیبا که نمادی از هنر اسلامی معماری ایرانی دوران صفویه است به مسجد صورتی یا مسجد روی آب معروف است.

مسجد جامع پوتراجایا در مالزی

این مسجد 15 هزار نفر را در خود جای می دهد. رعایت حجاب در مسجد حتی برای گردشگران نیز الزامی است.
بانوان هم نباید لباس های تنگ بپوشند. در غیر این صورت باید از شنل های بلند و کلاه دار که رنگ صورتی بسیار خوشرنگی دارند استفاده کنند.

  7- مسجد عبودیه در مالزی:

مسجد عبودیه در مالزی

این مسجد زیبا در کوالاکانگسار (کشور مالزی) در ایالت پراک، قرار گرفته و از دور با گنبد زیبای طلایی رنگش خودنمایی می کند.این مسجد در سالهای 1913 تا 1917 توسط معمار انگلیسی Benison Huback Arthur در فرماندهی سلطان ادریس شاه اعظم طراحی‌شده است. سلطان عهد بست که برای بهبودی از یک بیماری، یک مسجد زیبایی بزرگ بسازد.

معماری بیرونی آن بیشتر به سبک مسجدهای هندوستانی شبیه بوده، اما وقتی به داخل آن می رویم، تلفیقی زیبا از معماری اصیل و سنتی اسلامی آمیخته با ذوق و سلیقه ایرانی را می توان به وضوح دید.

  8- مسجد کریستال در مالزی :

مسجد کریستال مالزی

مسجد کریستال مسجد با شکوهی است که از استیل، شیشه و کریستال ساخته شده و درون آن یک لوستر بزرگ قرار دارد. که در یک جزیره و به صورت دست ساز ساخته شده است.

این مسجد که در پارک میراث اسلامی جزیره وان من در ترنگانو مالزی قرار دارد، بین سالهای 2008-2006 ساخته شده است.نماهای شیشه ای به شفافیت و ظرافت طرح کمک کرده اند.

مسجد کریستال توانسته است که به خوبی با محیط اطراف خود در محوطه سازی، بازی با آب و باغ سازی ترکیب شود و با محیط شهری خود هارمونی کامل داشته باشد.

شرکت سجاده نقش کاشان آماده ی خدمت رسانی به شما مشتری عزیز در زمینه ی فروش فرش مسجد، فرش نمازخانه مدرسه و ادارات و ارگان های دولتی، سجاده فرش، فرش حسینیه و امام زاده، فرش تشریفات و محرابی ، فرش سفید برای چاپ تابلو فرش ، گلیم و پادری و... است برای دریافت مشاوره رایگان خرید سجاده فرش و سایر موارد از روش های موجود درتماس با ما،با ما در تماس باشید.

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا چهارشنبه 2 تیر 1400 ساعت 21:29 https://arzanbama.ir

مطلب خیلی خوبی بود <a href="https://arzanbama.ir/index.php?route=product/category&path=25">ممنون</a>

خواهش میکنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.